Handelsbetingelser

Alle handler foretaget på denne hjemmeside foregår mellem dig som kunde, og uddannet.dk. Uddannet.dk's juridiske navn er Deenuna. 

Uddannet.dk
CVR: 40499660
Svendsagervej 20B
5240 Odense NØ
Tlf +45 20965155
kontakt@uddannet.dk

1. Betaling

Uddannet.dk modtager betaling med Mobilepay, VISA, Mastercard, og PayPal. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er inkl. Moms. Beløbet bliver først trukket når ordren er afsendt.
Uddannet.dk bruger godkendte og sikre betalingsservere som sikre at alle betalinger og kortdata er krypteret for at du kan opnå størst sikkerhed ved dit køb hos os. 

Beløbet bliver først trukket fra kundens konto, når ordren er afsendt og kunden vil modtage en mail herom.

2. Ordrebekræftelse

Alle ordrer bekræftes automatisk (pr e-mail), og du vil indenfor max 8 timer på hverdage modtage besked pr e-mail, hvis der skulle være problemer med levering (restordre / udsolgte artikler).

3. Levering

Uddannet.dk leverer på alle hverdage.
Vi sender via GLS, PostNord eller leverer personligt, hvor vi forbeholder os retten til at vælge hvilken forsendelsesudbyder er bedst passende. De forskellige leveringsmuligheder til forsendelser i Danmark ser således ud :

  1. Levering til pakkeshop 1-5 hverdage  – 39kr
  2. Levering til hjemmeadresse 1-5 hverdage – 60kr
  3. Selv-hent skal aftales med uddannet.dk via kontakt@uddannet.dk

Skulle der forekomme længere leveringstid grundet travlhed eller ferie så vil dette være synligt ved "kassen" hvor den forventede leveringstid vil blive vist. 

Levering til lande udenfor Danmark vil blive foretaget med Postnord eller anden passende udbyder.

Leveringstid til lande udenfor Danmark: 

  1. Den forventede leveringstid vil blive vist ved kassen da det kan variere fra land til land. 

Forhindring af afhentelse af pakke:

GLS og Postnord tillader at en pakke befinder sig i pakkeshoppen i 7 dage. Afhenter køber ikke indenfor denne tidsfrist og pakken bliver sendt retur, så vil køber selv hæfte for at få gensendt pakken samt eventuelle gebyrer der skulle blive pålagt uddannet.dk. 

4. Fortrydelsesret

Der gives 14 dages returret på alle prefabrikerede varer købt på uddannet.dk. Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.
Returneringsomkostninger skal dækkes af kunden selv.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.

Vigtig note: Fortrydelsesretten gælder ikke personlige produkter der er lavet efter dit ønske. Disse kan ikke byttes og tages retur.

Ved returnering

  1. Skriv til os på kontakt@uddannet.dk og lad os høre hvor utilfredsheden ligger. Inkluder venligst ordrenummer i mailen.
  2. Afvent vores respons. Vi sørger for at svare indenfor 24 timer og vil give dig instruktion for vores returneringsprocedure.

Varens stand ved returnering

Returnerede varer bør være i god og ubeskadiget stand. Hvis returnerede varer viser tegn på skade eller brug, udover hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på, hæfter du for forringelse af varens værdi. Vi anslår en eventuel værdiforringelse ud fra en konkret vurdering af den returnerede vare. Du er ansvarlig for eventuelle skader, som kan opstå under returtransporten

Hvis den afsendte ordre er beskadiget

Hvis varen er blevet beskadiget ved forsendelse:

  1. Send et billede af det beskadigede produkt til kontakt@uddannet.dk senest 2 uger efter ordren er modtaget
  2.  Vi sender en erstatning uden omkostninger hurtigst muligt efter modtagelse af dokumentation

Hvis ordren mistes ved forsendelse

For ordrer tabt i transit skal alle krav indsendes senest 2 uger efter den forventede leveringsdato. Men ingen bekymringer! Vi sender gerne en erstatning uden omkostninger til dig. Vi kan dog spørge om din hjælp før vi sender en erstatning afsted, såsom at bekræfte med dig, hvis forsendelsesadressen var korrekt. Vi vil også opfordre dig til at komme i kontakt med det lokale posthus for at prøve at finde den tabte ordre.

5. Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Udgiften til returforsendelser af denne type dækkes af uddannet.dk
Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af vores produkter.

6. Personoplysninger og cookies

Vi passer godt på dine data, læs mere under vores Privatlivspolitik

Cookies:
Ved at benytte uddannet.dk accepterer du brug af cookies. Cookies er små tekstfiler, som kan bruges af websteder til at gøre en brugers oplevelse mere effektiv. Hvis du ønsker mere information om vores brug af cookies, henvises der til vores side vedrørende Cookies

7. Klagemuligheder – oversigt og links

Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til: 

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk


Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage

Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: kontakt@uddannet.dk

8. Yderlige information 

Det er op til køber at sikre sig at alle ord og navne sendt til os er stavet korrekt. Vi kopierer direkte fra ordren og kan derfor ikke stilles til ansvar for eventuelle stavefejl.

Vores ypperste mål er at levere fuldkommende produkter hver gang. Da vi arbejder med naturlige materialer såsom træ og akryl, kan der til tider være variationer i farve og struktur som gør at udseendet kan være anderledes fra det besete på hjemmesiden.